onsdag 14 april 2010

Oversharing??

Måste dela med mig av mitt senaste ryck på klädfronten...

Jag har som sagt ökat en del i omfång under senaste 1-2 åren. Hur mycket är klurigt att svara på, jag väger mig aldrig, kläder har olika storlekar beroende på var de är köpta och vilken typ av kläder det är. Men tillräckligt för att jag måste köpa nya kläder titt som tätt för att de inte passar. Mestadels för att jag inte får till det med "trivseln" eftersom jag tycker att allt klämmer och skaver och trycker oavsett modell, material och storlek jag köper. Och sen är jag ju dessutom hemma på dagarna så jag behöver inga "kontors-outfits", för närvarande blir det blir mest praktiskt och bekvämt. Vilket i praktiken betyder leggings och klänning eller tunika :-) Ska man utanför huset så blir det kanske ett par stretchjeans om man vill schyssta till sig lite. Ytterkläderna jag har är däremot tokfina och jag är tvärnöjd med dem. Både varma dunjackan och vinterkappan och vår/höstkappan. De samarbetar så snällt så (vilket jag tycker att det hela handlar om - samarbete från klädernas sida!).

Nu har jag grunnat ett bra tag.... och nu i veckan har jag fått tid, tålamod och anledning till att kika på och prova kläder. Det närmar sig riktig vår och sommar och jag behöver hitta något i byxform som inte är svart eller blått (jeans). Har dessutom en vit soffa hemma och försöker förlänga snyggheten på den genom att anpassa färgvalet... (mörka tyger smittar ju gärna av sig på soffan, så mycket som man nöter på den....)

Sagt och gjort. Efter att ha lallat runt i vårt centrum och rekat läget ena dagen, så var det dags att ta sig tid att prova kläder. Efter att ha avverkat alla butiker, Cubus, Lindex, KappAhl, VeroModa, Sisters så var jag inne på H&M. Ju närmare provrummet jag kom (det ligger längst in i butiken) så kom jag även närmare....
mammakläderna!!!!!!!

Japp, du läste rätt! Jag är inte ett dugg gravid någonstans (och har inga planer på att bli heller), men måste ju testa! De är ju ändå sydda för att funka! Till skillnad från tjockiskläderna på alla ställen "Plus", "Bigsize", "BIB", "XLNT",  "Generous" - de verkar mest vara till för att vara fyrkantiga... Och sen är de anpassade mest efter folk som mest vill dölja saker, inte för att vara snygga. Jag är dessutom inte så überkraftig, jag har smala armar, och anses vara nätt i vissa sammanhang - men inte runt midjan dock. Dessutom har jag ju oförskämdheten att ha bröst. Det ska man helst inte ha oavsett storlek.

Men mamma-outfitsen är faktiskt för folk med bröst - och mage - men kanske i övrigt inte alltid så gigantiska. Stora storlekar i övrigt verkar dessutom ofta innebära att man ska vara lång som en flaggstång. Jag är bara normal. "Fonkar-inte"

Så jag har nu köpt ett linne, ett par jättefina vita vadlånga tights och ett par vadlånga havrefärgade linnebyxor med knytskärp. Jättefina! Och de är suuuuperbekväma! Man kan båda böja sig ner, sitta på golvet, göra kullerbyttor och allt möjligt i dem. Och faktum är att det inte syns att de är specialsydda (så länge man har en tröja/top/tunika på sig - men behåll för guds skull de kläderna på!!).

Jag har lite trassel med min mobilkamera för tillfället så jag får väl fota någon outfit vid ett annat tillfälle.
Men jag rekommenderar varmt, sitter det åt - gå till mammaavdelningen! :-D

Inga kommentarer: