torsdag 29 april 2010

Oj!!!

Dagen började med en bunt såna här! :-D Tjohoo!!
Vaniljbulle Lyx!!
Garanterat planetens godaste bullar!!! Jag fick 3 st och skrutt fick 2.
Jag betalade - och det är mina favvo-bullar så jag får flest!
(De hade bara 5...)

Jag måste ju dessutom påtala att det inte var frukost, i alla fall inte för skrutt... Kanske litegrann för mig... men mest för att vi inte hade något smör eller nåt vettigt hemma imorse. Jag fick 1/3 portion mannagrynsgröt i morse, dvs det som var kvar i kastrullen när skruttet hade fått gröten jag kokat ihop.

Jag var beordrad på shoppingtur idag, så det var bara att göra sig fin för en dag på stan med världens underbaraste! Båda på ett underbart humör och dagen bjöd dessutom på strålande sol. Vi åkte in redan efter 12 då hon slutade tidigt idag. Det var jakten på skor och bikini som påbörjades... Ett inte helt lätt jobb. Vi betade av samtliga skoaffärer och plöjde igenom ett par underklädesavdelningar för bikiniprovning (åt henne, inte mig). Glass i Gallerian när orken tröt :-)

Om man är på jakt efter bikini och gladiatorsandaler, hur kommer det sig då att man kommer hem med en behå till dottern, strumpbyxor, ansiktsrengöring, ansiktsmask, bomullsrondeller, brun-utan-sol, 2 ljuslyktor, en badrumsmatta, två sittkuddar och ett kuddfodral?!? Väldans märkligt det där....



Någon som känner igen några av prylarna?? Ja, det är helt korrekt... Än en gång har jag blivit förledd att handla från H&M HOME!! ;-) Jag har varit inne på deras butik på Drottninggatan och råkade få med mig saker som jag gått och spanat på.... Och så upptäckte jag dessutom att de hade fått in ytterligare en ny variant på kuddarna av lin med fransk text på. Jag fullkomligt älskar deras linne-prylar! Det är bara en tidsfråga innan jag har köpt på mig hela sortimentet.... Kanske borde hejda mig lite, men, äsch, de är ju så fina och billiga!

Sittkuddarna har jag köpt "på prov", ska test dessa på stolarna i köket. Det var rea på en del av grejerna från H&M HOME, bland annat sittkuddarna och badrumsmattan. Grymt billigt! Åk till stan och kika, det är inte samma rea som på webbutiken.

Nöjd i soffan, nu blir det sängen!
Puss & God natt!

Inga kommentarer: