tisdag 20 april 2010

Hur man fixar ett jobb... Eller??

Nu har min älskade sambo jobbat i 2 hela dagar på nya jobbet!!!
Han är duktigt trött när han kommer hem, men det går väldigt bra alltihop tycker jag. Inte konstigt om man är trött när man inte har jobbat 8-timmarsdagar de senaste (1,2,3....) 6 åren. Det tar nog några veckor innan fullständig rytm infinner sig. Men det är vår och sol och man är lätt om fötterna ;-)

Efter hans första dag så mötte jag upp honom i stan efter jobbet. Strålade samman inne på Ohlssons Tyger på Sveavägen. Mycket bra ställe det där! Stoooort och har massvis med roliga grejer (om man bara hade en clue om vad man skulle göra med allt...) Lyckades få igenom ett köp av nya gardiner till vardagsrummet!! Jippi!! Jag har längtat sen vi flyttade in att få ordna det. Men jag rusar sällan på när det gäller sånt, gardiner är assvårt och det måste få mogna lite... Och sedan har vi ju som bekant ändrat om hemma i tid och otid och det är inte helt enkelt att hitta något som passar hemma hos oss. Vår soffa är typ orange! Röd skulle den  vara, men de hade gjort den i någon bränd röd ton - som i praktiken blir orange. Försök hitta en gardin som passar till det du! Inte ens orange passar (believe me, jag har provat det med...)

Men nu är det ett par vita vackra gardiner på plats (mer om det på en annan blogg...)

Ja, hur fixar man nu bästa jobbet??
Kära sambon sökte 2 jobb och blev kallad på intervju till 3 olika ställen :-)
(låter som nåt för mig, minimalt med förberedelse - optimalt med resultat!)

Efter att ha varit på 2 intervjuer på stället som han nu jobbar på så skulle han skicka in sina betyg och sedan skulle de göra lite check-ups och kolla lite referenser. Jag undrar hur stor inverkan det här kan ha gjort:



Vad tror du??

Kiss and Make-Up,
yours truly....

Inga kommentarer: