lördag 24 april 2010

Äntligen är veckan slut

Eller i alla fall den delen av veckan som har med vardag att göra :-)

Veckan har gått bra, älsklingen har varit dundertrött men ändå nöjd med tillvaron på nya jobbet. Mycket nytt att lära och ganska utmattande att gå ut hårt med full fart (med tanke på utgångsläget) men det har verkligen gått bra. Nu sussar han sött... och lugnt...

Jag tror nog att anspänningen har tagit på orken på fler håll i familjen. Själv har jag ju stått för markservicen (ja, den kanske inte är högre än förut, men jag tjatar i alla fall inte om att det är stökigt och att någon annan ska göra ditten och datten - jag håller det för mig själv och utför snällt diverse sysslor). Tvättat och lagat mat och pysslat. Inhandlat lite smågrejer, nya gardiner, lite blommor (violer och lavendel). Pysslat med blogg, sovit middag någon dag (eller förmiddag, ibland blir nätterna inte tillräckligt långa). Stöttat skruttet med väckning och frukostar och varit en ganska snäll och rar mor och sambo. För det mesta. Det förutsätter liksom att alla andra också är snälla och rara! ;-)

Men familjen har varit otroligt duktiga hela veckan och det har flytit på. Skrutten stretar på med sin sömn, fallerifallerafalleralla. Det är säkert lite lättare nu när det är vår och sol, det känns i alla fall inte som om det är riktigt lika tungrott. Många tankegångar och funderingar och samtal har handlat om våren, stundande födelsedag, sommar och pengar. När man är så stor så vill man ju göra massa skoj!

Hon har förresten varit på fotbollsmatch 2 ggr den senaste veckan!
Först var de ute på Värmdö häromkvällen och i tisdags var det på Söderstadion (tror jag!) med allt vad det innebär - tågandet ut från söder och hejarklackar och skallande sånger. Hon har haft askul! Dessutom fick hon träningsvärk av allt tjohejande och studsande under matchen :-D Hes som en whiskypimplande gammal hagga var hon när hon kom hem efter allt skrikande och jublande! Blodad tand fick hon också och har redan bokat in att gå på ytterligare en match. Härligt att känna den där svindlande berusningen man får när man är mitt i massan och är sååå inne i, vad det nu är man håller på med, är på konsert, konståkningstävling ;-) dansgolvet eller matchen. Det är sånt man går igång på och det är det man söker efter, tror jag, den där kicken. Själv får jag den mestadels om jag är på ett dansgolv, eller kanske om man har gjort något intensivt fysiskt. T ex åkt skidor eller fristilat eller bara haft en suverän kväll med asgarvande polare - eller självklart på någon riktigt bra konsert eller lyssnat på nåt coverband och rockat järnet! Bäst!! :-)

Helgen är oplanerad. Ork och sug får avgöra vad som råkar kännas mest aktuellt. Själv är jag som vanligt mest inredningsochdekorationstokig och vill mest syssla med sånt, ändra, köpa till, ordna - för att kanske få chans att visa upp sen. Längtar också efter REJÄLA vårdagar med lite mer värme, så kanske man kan lura hit syster och svåger på en svängom i omgivningarna. Det är så fint härute i krokarna och jag vill så gärna få visa dem! Och självklart bror och svägerska. Där kan jag tänka mig att jag får lite givet sällskap längs minnenas allé...

Nattinatt - håll om varandra i nattens stilla ro...

Inga kommentarer: