onsdag 14 april 2010

Familj i vår-rus???

Nu är det verkligen vår!!! Solen har skinit på oss massor med dagar nu, härligt! Märker att jag börjar gnida mig i ögonen... Lyckas alltid glömma bort att jag är allergisk och nu far alla pollen omkring och jag fattar noll som vanligt. Hela kvällen igår och inatt har jag trott att jag har fått hudkräm i ögat och inte förstått att det svider och kliar och gnids för att det är vår... Hm, människan glömmer fort, du. :-/


Annars är det bråda tider här hemma!
Vårfint vill man ha, solen skiner in på allt damm och alla saker står som vanligt i vägen. Så fort jag har städat så lyckas jag alltid få in tanken i huvudet "nu finns det massa plats, jag kanske borde ta fram... (valfritt projekt som skapar massa mindre plats...)" Så häromdagen var det fint, nu är det belamrat igen. Började måla en liten "minibyrå" från Ikea som vi haft i en massa år. Förut hade dotra en massa småprylar i den, men nu har jag lagt beslag på den till mina pyssel. Men först ska den bli vit och piffig, kanske med någon schablon och lite lådknoppar. Men innan dess... Måla (stinker och tar plats), slipa (dammar och tar plats, skitar ner i alla rum) torka av, måla, slipa, torka av, slipa, slipa, fila, dutta, torka, borra, skruva. Ja, ni fattar.

Samtidigt fick jag för mig att börja röja och flytta om saker. Höll på att göra mer än planerat så helt plötsligt har jag 1000 prylar i alla rum som inte ligger som de ska. Ja, ja, det blir väl någon struktur så småningom. Gärna snart... Eftersom.......

Min sambo har fått jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han börjar jobba på måndag!!!!!!!!!!!!!!

Så nu blir det till att vara duktig husfru här hemma då han har deklarerat att han inte kommer orka hjälpa till hemma på ett tag..... :-P
Plus att jag anser att man orkar mer om man har lite ordning och reda omkring sig hemma, inte en massa energitjuvar som tar upp en massa tankar och måste-känslor. Så det är dags att fixa klart. Med hans hjälp (? please ?) för en del småprojekt (borra upp hyllan i badrummet??) och underlätta inför dagen D.

Det här känns galet bra! Det var längesen det hände såååå stora och positiva saker här hemma!
Jag är såååå glad för hans skull!! Jag vet hur mycket han har önskat sig detta. Så nu är det bara att hålla tummarna och tungan rätt i mun och fokusera på struktur (för oss alla) och få allt att flyta. Det vore tacksamt om alla jobbiga och tråkiga saker håller sig borta från vårt hem ett tag nu då vi behöver lite "flow" för att det ska bli rätt och riktigt allting.

Håll tummarna för oss nu!

Vi var ute och åt i måndags för att fira, på en mysig thai-restaurang i närheten. Skruttet blev väldans glad när hon fick höra nyheten. (Vi såg $-tecken i ögona på 'na!!)

* Kramar till er alla!! *

Inga kommentarer: