söndag 20 juni 2010

Söndags-SLÖ

Ikväll är jag alldeles för trött...

Under dagen blev det mest att lalla runt hemma och småfnula lite. Framåt sen eftermiddagen kom min kära sambo hem efter att ha varit ute i Haninge-skogarna och kastat plast. Vi bestämde oss för att åka in till stan en liten sväng. Det tog lite tid att komma i ordning, det skulle duschas och ha sig :-)

Vi åkte in till Slussen och tog oss en liten promenad genom Gamla Stan och Kungsträdgården, vidare bort mot Nybroplan och Stureplan - och sen hem igen! Det var alldeles lagom och jätteskönt! Inte alls lika mycket folk här som igår :-) Jag följde ju iofs bara evenemangen via TV:n, men media har ju rapporterat att det var nästan en halv miljon människor bara för att titta på kortegen igår!! Och då har de nog inte räknat med resten av folket som var där bara för att få uppleva folklivet. Min dotter åkte in till city sent på kvällen sen och det var helt galet mycket folk då fortfarande. Det gick knappt att ta sig fram :-) Så det här med söndagspromenad var nog alldeles lagom för älsklingen och mig.

Efter det har det bara blivit lite smörgåsar i soffan i sällskap med TV:n. Dotra har precis kommit hem och jag hoppas på att få nalla lite av hennes indiska middag som hon sitter med... Sen får det nog bli sängen, tror jag. Jag sitter bara och gäspar! :-O

Inga kommentarer: