fredag 11 juni 2010

Idag är en MYCKET bättre dag!

Tänk så mycket lite mer ordentlig sömn och ro i kroppen kan göra för tillvaron ;-)

Morgonen gick superbra och dotra kom iväg på sin praktik. Jag har dessutom fått höra att det verkar bra där. Förra praktiken blev ju lite halvkatastrof med en handledare som var allt annat än en bra start för en tonåring som dessutom inte riktigt kände sig i toppform just då. Jag är sååå glad att det kändes bra för henne nu. Så eftersom det är sommarfredag så har hon dessutom fått gå lite tidigare idag - sen direkt iväg och jobba några timmar i stan. Livet leker för en 18-åring - precis som det ska göra!!

Själv fick jag då chans att sova ut ordentligt. Igår hade jag sådan vidrig värk i mina muskler, massa spänningar och dylikt som satt sig fast som en blodigel i kombination med en äcklig brännmanet motsvarande BlueBottle Jellyfish. Precis så kändes det. Trodde jag skulle vara tvungen att söka akut idag, nära på att jag gjorde det redan sent igår kväll. Men med sambons massage, Tigerbalsam, annat viloläge framför TV:n, dubbla Ipren, en hel Propavan och sen ett par extra timmars sömn idag så klarar jag mig i alla fall. Det börjar komma tillbaka lite nu, men jag ska försöka mota Olle i grind.

Sen fick jag faktiskt ett telefonsamtal från bästa A.R idag. Jag är tydligen inte bortglömd ändå ;-) Full rulle där som vanligt, men vi lyckades uppdatera oss litegrann i alla fall båda två. Mest vad det gäller våra barn och diverse renoveringsstatus. Ett litet löfte om att ses om ett par veckor.... så jag håller tummarna!

Grunnar på att tvätta håret och ge mig in till stan. Har suttit och surfat på frisyrer ett tag nu. Börjar få lite panik på hårfronten. Jag ser inte klok ut just nu! Det går väl an hemma, men så fort jag ser mig i spegeln om jag är i en butik, eller råkar få syn på min spegelbild i ett skyltfönster så undrar jag:
Vem f-n är den där fula mänskan?!? Ooops, det var visst jag...Blek och eländig :-) och med en gräslig frisyr som kan ta andan ur vilket förortsfyllo som helst. Men jag kan ju inte bestämma mig vad jag ska göra med håreländet. Färgade det gjorde jag för ca 1,5 vecka sen. (Planen var att göra det innan jul.... Så ni kan ju tänka er behovet, med en utväxt som hette duga.) Är ju numera inte så blond som när jag var yngre. Börjar dra lite åt cendré-hållet. Men jag hade färgat håret brunt förra året, så utväxten nu var toklång! Men nu är det mörkt igen. Kändes inte helt rätt nyans sen efteråt. Passar mer till vintern (fråga mig inte hur jag resonerar där, mest en magkänsla).

Men jakten går vidare!
På med mamma-bysserna och ge sig in till stan. Alltid lättare att få inspiration om man är bland riktigt folk ;-)

Fredagsbus på er allihop!

Inga kommentarer: