torsdag 18 mars 2010

Trött och möglig...

Den här dagen har varit tröttare än på länge. Senaste tiden har jag faktiskt haft en hel del energi och fått mycket ur händerna. Kanske är det vårsolen, eller kanske är det bara att tidens gång har fått livet att så sakteliga börja vrida sig "clockwise" (i motsats till counter-clockwise som vi säger i våra kretsar...) Men idag har tydligen kroppen bestämt att "sakta i backarna" - eller så blev jag smittad av dotras trötthet :-) (Alltid bra att skylla på någon annan.)

Men efter en slummer på nästan två timmar (istället för middag) gjorde nog susen. Så imorgon är jag kanske fit for fight så jag kanske skulle slå på stort och gå en promenad under dagen? Och något underverk kanske gör att jag får sällskap?


Här hemma fullkomligt stinker det just nu!! Jag har sprejat starka kemikalier i badrummet... och det är ju som bekant fullkomligt omöjligt att vädra ut här hemma i den takt man ibland önskar. Vi har haft en tendens till mögel mellan kakelplattorn i vårt helkaklade lilla badrum. Vi fick ett tips om en produkt som heter "Mögel Bort" och bestämde oss för att det var värt att prova. Möglet har väl inte varit till besvär ännu direkt. Men det är ju inte så fräscht med massa svarta prickar här och var. De flesta kanske skulle ha trott att det var smuts (och det är ju inte kul att ha rykte om sig att ha skitigt i badrummet!).



Så idag när jag duschade så skurade jag större delen av badrummet (runt hela badkaret, där problemet är). När jag duschade... jo, varför slösa bort ett ypperligt tillfälle när man ändå står där blöt och dan? That's me!
Är man lat får man vara effektiv - det hävdar jag bestämt! Tro mig, det är väldigt listigt!

Sen nu under kvällen var det dags att skrida till verket. Jag provsprayade lite häromdagen och var redan förvarnad om att det luktar asstarkt!! Det känns som om man inhalerar starka klorinångar och snortar in resten... Euuu! Så hela familjen var förvarnad och alla tandborstningar och avsminkningar avklarade. Med en handduk tryckt över näsa och mun så var det bara att spraya på. Det hela är mycket simpelt egentligen. Man sprayar, väntar en liten stund och sen sköljer man med massa vatten. Inget skurande eller skrubbande alls Tok-lätt! Och faktiskt! Döm om min förvåning när jag inser att det funkar jättebra!! Inga fläckar kvar!!!! Mögel går ju som bekant rätt djupt in i kakelfogen, men det försvann!! (Under testet så gick det inte bort allt där jag provade, men den här gången lät jag medlet sitta i aningens längre - Häck, väck, smutsfläck!!

Please try it!!

Inga kommentarer: