torsdag 18 mars 2010

Nyligen självupplevda i-landsproblem

Det här är ju ett ämne som inte nog kan ältas, stötas och blötas...

  • När man själv råkar bre frukostmackan på fel sida! Katastrof!
  • När man är ute på promenad (200 m till Ica) tvingas trippa fram och gå lika sakta som pensionärerna även fast man har bra skor, för att slippa halka och slå ihjäl sig varenda dag. När jag var liten så både saltade och sandade man för gångtrafikanter. Det var bättre förr...
  • När man inte får ur det sista ur hudkrämsflaskan eller balsamflaskan och bestämmer sig för att man faktiskt har rätt till den sista skvätten också, jag har ju faktiskt betalat för hela flaskan. Tar fram största saxen och klipper av fanskapet - då går saxeländet sönder!! (Men nu har jag balsamklicken i en liten burk och det sista av hudkrämen har jag använt. Så jag vann!!)
  • Jag återkommer ofta till det här, men det tål att upprepas.
    Det faktum att det inte rinner Coca-Cola ur kranen i köket!! Heldumt!!

Inga kommentarer: