fredag 19 mars 2010

Dagens pyssel...

Jag pysslar febrilt på kvällarna just nu. Känner mig aningens manisk på inredningsfronten för närvarande, jag blir ju sån ibland. Så i brist på större mängd pengar och/eller större hus att göra av allt jag annars skulle släpa hem så pysslar jag. Kvällens stora projekt? Fd tepåsar fyllda med lavendel, ihopsydda med ett spetsband, liten pärla och satinband att hänga upp den med... Suck. Ibland är man ju mer patetisk än genialisk :-)

Liten dippar morötter och har lovat att gå och lägga sig snart.
Stor sover som en baby och ska på intervju imorgon.
Själv ska jag imorgon ha skickat in ett papper som jag inte har fyllt i ens, så det blir till att masa sig iväg till tant Solweig B IRL med hatten i hand... Det blir nog bra det där.

Imorgon (eller rättare sagt, idag) är det fredag. Har inga planer men det vore trevligt om helgen bestod av något mer än en intensiv längtan efter flera möbler, flera måleriprojekt och hundratals rum att ställa allt i - och en målar/pysslar/sliparstudio att rymma allt i medan man håller på. Kanske en tur till något lokalt utskänkningsställe? Eller, nej, eller jo. Eller bara lite mer skapande...

Ja, just det! Jag har ikväll för första gången skapat någon typ av metallarbete!! Kul! Fast jag skulle nog gärna vilja pröva på metallarbeta a la banka och slå-modellen. Men nu blev det snarare fil-de-fer. Ett hjärta med pärlduttar som spretar, alltihop nerstucket i jorden på min "hjärtan-på-tråd"-blomma. Fotar imorgon i dagsljuset... *håller tummarna för att bilderna blir bra*

Puss, kärlek & god natt!

Inga kommentarer: