onsdag 3 mars 2010

And all is good...

Idag har varit en ganska skön dag måste jag säga. Atmosfären hemma har varit urskön, präglat av lugn och faktiskt en hel del sans också. Närhet och samvaro på något luddigt mentalt plan...

Älsklingen har varit på i-n-t-e-r-v-j-u !! Jättekul! Det är nr 2 på samma ställe och allt verkar vara toppen! Jag håller tummarna och hoppas att han får lite flyt. Jag har nämligen inställningen att jobbsökning är ett enda stort lotteri, så skicklighet, personlighet och bakgrund är inte allt. Man ska ha tur också. Men det är roligt när det händer positiva saker och de möten som han har haft har verkligen känts som att det har fört med sig positiva vibbar ända hem i alla fall :-)

Liten pingla har varit på ett skönt humör. Hon är så himla go'! Verkar ha sovit gott och varit ute och shoppat nya hörlurar och verkar vara allmänt tillfreds. Sportlov som det är den här veckan är så skönt. Det finns liksom utrymme för både vintermys i tofflor och täcke och tittandes på film och tid till att springa runt med polarna och bara ha roligt till att hitta på bus eller bara vara med kompiset i stan och spana på folk och annat. Trots att det inte är favoritlovet (vi är sommarmänniskor allihop här hemma tror jag) så brukar sportlovet ändå bjuda på ganska skön stämning, lite kravlöst liksom.

Själv har jag dammsugit, tittat på alla seriestarter [fast jag har spelat in lite, så jag har inte behövt stressa ;-) ], planerat lite, betalat räkningar (lite för sent men nu är det gjort - och tid tog det!) och småmyspratat och bloggat. Vi har käkat skön middag ihop alla tre, framför TV:n då jag hade ockuperat middagsbordet med alla papper. Har känt mig lugn i kropp och själ på ett alldeles normalt och vardagligt sätt som känts välkommet. Ska nog traska in till sängen så jag får läsa min braiga bok nu... och lämna pinglan själv en stund, det brukar hon uppskatta innan hon själv ska trilla ner i sängen.
Bra dag - fler såna!

Inga kommentarer: