söndag 7 mars 2010

Knasig dag det blev

Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt... Det känner nog de flesta igen sig i att det blir lite då och då.

Jag somnade rätt sent (kl 4) då jag satt uppe och väntade på min lilla tonåring som hade varit med kompisar under kvällen. Somnade nog rätt fort har jag vaga minnen av. Det var en av de få uppesittarkvällarna när jag känt av sådan dyngtrötthet. Kan iofs bero på att jag satt och hängde över datorn stor del av kvällen då TV:n inte direkt lyckades roa mig.

När jag vaknade på morgonen första gången så var det alldeles för tidigt för att kliva upp. Nästa gång jag vaknade så var jag så trött så jag inte kunde varken röra mig eller bilda några ord. Låg säkert i 30-40 minuter och var helt orörlig, men dock vaken. Lyckades sen till slut göra mig förstådd via telefon till min älskling som satt i soffan :-) Han kom in och serverade ett par mackor på sängen och småpratade lite, så till slut var jag riktigt medveten om omgivningen och kunde till och med kommunicera tillbaka! Traskade upp och lallade runt och plockade lite. Försökte väcka lilla skrutt men det var lika lyckat som vanligt - te som kallnat och tid som passerat. Jag hoppade slutligen in i en dusch och deklarerade sen att jag skulle visa en sak om älsklingen duschade också (kul att behöva peppa och muta till sånt...)

Till slut var lilla skrutt på väg att kvickna till och sambon klev ut ur duschen. Han satte sig i köket med en tidning och en bunt lunch-mackor. Då passade jag på att svida om för att visa vad jag hade införskaffat i centrum igår. Ta da!!!


Vad gör sambon? "Jaha, vad fin." Och sen återgick han till sina mackor och sin j-a tidning!!!!!
Där fick man för att man gjorde sig till.

I ren protest satt jag mig i soffan och började fnula med datorn (vilket har tagit hela dagen i anspråk då eländet inte vill göra som jag bestämde. Förtydligande - "eländet" syftar i detta fall på datorn... Bäst å vara tydlig.)

Fortfarande i ren protest lallade jag runt i min nyinskaffade kläd - hela dagen! Drog en kofta över när vi skulle äta middag (pizza), men sen har det varit turkosblått hela vägen.

Som pricken över i så lyckades jag få matförgiftning av pizzan - innan jag ens hade ätit klart!!!
Eländes elände! Det här var verkligen inte min dag. Efter det har jag försökt sitta i soffan men klarade inte riktigt av det så jag la mig i sängen. Än en gång med datorn som sällskap. Men den här gången mest för att det inte är så kul att ligga en lördagkväll och ha ont i magen medans resten av världen har mycket trevligare än så.

Den här bilden tror jag att man kan klicka på för att se detaljerna lite större.
Fyndet i fråga är införskaffat på H&M och kostade 149 riksdaler och jag hittade även matchande söta trosor till!

Klart tillskott till lilla mig!
Nattlinnet är galet sött, med bred, elastisk spets på ryggen, framsidan med fin spets som går runtom under brösten - välsydd form över bysten - än en gång i spets! Och självklart i en av vårens trendigaste färger!!!

Inga kommentarer: