tisdag 25 maj 2010

Är det okej att vara bitter?

Min älskade, underbara dotter fyllde 18 år i lördags!!!
 
Över en vecka innan skickade jag ut inbjudningar till familjen (mina syskon, deras vuxna barn, min sambos mamma & syster), riktigt seriöst, där vi bjuder in dem att fira hennes 18-årsdag. Firandet ska ske på lördag 29/5 med mat & vin. OSA senast den 27/5. Inget konstigt alls med det. Men seriöst och lite pysslig och piffigt med själva inbjudan, la ner en del möda på det (& lite pengar förstås). De borde ha fått inbjudan på fredagen vid Kristi Himmelsfärdshelgen.

OSA kunde man förstås göra både till min mobil, skruttans mobil, ringa, sms:a eller maila min mailadress som jag uppgav. Skitenkelt. Skrev även ett litet ps: att hon fyller lördag den 22:a maj (eftersom vi skulle fira veckan därpå)

På lördagen när hon fyllde år så firade vi med frukost på sängen, stor blombukett & massa fina presenter.
Jag, min kära sambo (som har funnits här för skrutt sedan hon var 4 år) och skruttan själv förstås.

Efter det var det dags att komma upp och fixa sig iordning, senare under kvällen skulle vi äta middag tillsammans och efter det skulle hon träffa kompisarna som skulle fira henne. De började med fest med tårta & champagne här hemma och vid 23.30 drog de in till stan för att gå ut.

Så bortsett från kompisarna som självklart gratulerade och allt, hur gick det med gratulationerna annars???

Hennes pappa SMS:ade vid midnatt (för att få vara först)
INGEN, jag upprepar INGEN ringde på telefonen och sa grattis eller sjöng eller någonting!!!
Sen var det ett fåtal gratulationer - Tadaaaaa!!!-----> via FACEBOOK!!!!

(och ja, än så länge vet jag bara 1 som faktiskt hört av sig och sagt att hon kan komma - min brorsdotter)

Härligt å va populär, va?!
Till saken hör att när jag fyllde 40 för ca 1,5 år sedan, tror jag det var 3 som ringde. Totalt. Kul! Verkligen kul! Och när min sambo fyller år brukar INGEN på min sida ringa och säga grattis.
Man kan ju grina och känna sig ensam för mindre.... Tur att jag har mitt skrutt och min sambo, annars skulle man tydligen stå där helt allena.

Jag vet inte, men jag tycker faktiskt inte att det är okej.....

Inga kommentarer: