söndag 9 maj 2010

Big failure!!

Ja här släpar man med sig sambon på en runda i stan. Blir belönad med en hudvårdsprodukt inne på PUB! Tanken är att rädda både mig och dotra från skammen av att ha stora ilskna finnar som lyser på väl valda ställen i ansiktet. De har varit riktigt envisa, både för mig och skrutt denna gång. Räddningen finns förstås hos Dermalogica. De har superprodukter som alltid!


Efter att ha klurat lite och frågat den rara flickan vid Dermalogica-disken om råd så kommer jag fram till att det är deras  
concealing spot treatment 
som ska få äran att följa med oss hem... Just denna produkt har jag inte testat förut men jag har tillräcklig koll på deras prylar för att inte tveka.

Så nöjd och glad trots att familjen är 375 kr fattigare (för 15 ml) drar vi oss hemåt med den gamla trotjänaren - T-banan. Väl hemma så testas det flitigt. Känns bra. Doftar gott. Smälter in i huden. Till och med sambon får sig en omgång klet på näsan. Placerar produkten på hedersplatsen i badrumsskåpet.


Så till nästa stora händelse. Klockan tickar och natten drar iväg. Väntar ivrigt på att tonåringen ska komma hem så jag inte längre har en ursäkt att sitta uppe och klura vid datorn och diverse brittiska kriminalTVserier. Tassar in i badrummet med elektriska tandborsten i högsta hugg, här ska minsann rengöras! Fortsätter med ansiktsrengöring och blaskar av och torkar torrt. Dags för "the Dermalogica moment"... Skruvar av korken, bestämmer mig för att vara lite slösaktig så här i början och ska smörja in så mycket av ansiktet jag kan (väldigt dryg produkt bör tilläggas!)

Så vad händer?!? Jo, katastrof!!!!


Sk-t också!! Där försvann säkert mer än 1/3 av underverket...


Ja, ja, jag fick i alla fall ha på mig mina superfina regnstövlar idag!!
Så det så!!

Inga kommentarer: