onsdag 12 maj 2010

Glee fyller tomrummet i rutan och i soffan!

Tittar på ett inspelat avsnitt av Glee som normalt går på TV4. Det är en riktigt rolig high school-parodi. Nördarna vs lärarnas galenskap. Jag följer inte serien, mest för att jag glömmer bort den mitt i allt med alla andra serier jag följer stenhårt. Men alltemellan varven så snubblar jag över den och förvånas varje gång över hur rolig den är, på ett sånt där larvigt typ av sätt som passar mig så bra. Som Buffy - tidernas bästa serie :-D För att inte tala om The Big Bang Theory!



Hyllning till Madonna och en otrolig kavalkad med karaktärerna i Glee hur de kämpar för att bli av med oskulden! :-O Eller egentligen så blir de ju inte det, men det är näääära, på ett sånt där tramsigt, komiskt, lite lätt musikal-isch-aktigt sätt. Lätta feminist-tendenser kontra stenålders-macho-kill-tänk. Men som alltid med amerikanska serier, med en liten knorr av slutklämsmoral. Ja, ni fattar.



Jag har inte ens hjärta att ta bort avsnittet från hårddisken trots att den är smäckfull!! Det här är alltså första säsongen som visas, och för den som är intresserad (och lite Madonna-fanatiker) så är just det här avsnitt nr 15 av 22. Kanon!!! Kanske till och med kan vara en DVD-box i hyllan så småningom... (hint, hint)



Längtar nu efter min tappra dotter som jobbar jättesent idag! Hon är en liten tapper soldat och jag är totalt impad av vad hon lär sig och fixar och står ut med de här dagarna när hon jobbar. Jag tror stenhårt att det här jobbet är en riktig livserfarenhet, på flera nivåer! Anna Anka, släng dig i väggen. Behöver du en superassistent, du som letar?? Någon annan hann före!!!

Skrutt - slå dem med häpnad! (och sova kan du göra när du blir gammal)

Avslutar med en favorit. Den här bestämda damen har figurerat både i Buffy och 2 1/2 men. Och nu Glee!

Inga kommentarer: