fredag 14 maj 2010

Måla bort halsont, går det?

Halsont fyller mitt medvetande. Blä. Kunde inte sova inatt för att det gjorde så himla ont, och varje gång jag försökte svälja så satte man sig nästan käpprakt upp i sängen. Så idag blev det till att ta några extra timmar i anspråk för att "sova sig mätt" (Sorry, kunde inte komma på nåt bättre uttryck :-) )

För stunden känns det aningens mer okej. Det skumma är att jag inte känner mig sjuk, men halsontet har kommit och gått i 2 veckor nu så det börjar ju bli lite irriterande, kan man väl säga...

Solen skiner på tegeltaken utanför vårt vardagsrumsfönster. Det blir kanske till att gå på en liten promenad i kvarteren? Kanske till och med få med sig en sambo?

Annars känns det mest som att jag borde ägna massa tid att få lite struktur i hemmet. Lite sugen på att måla min vägghylla i köket, men jag gissar att jag måste införskaffa lite mer färg först. Färghandeln i kvarterat brevid kanske ska få sig ett besök? Det är ju faktiskt vardag så man kan nog ta sig förbi där under öppettiden till & med ;-)

Wish me luck!

Inga kommentarer: