lördag 13 februari 2010

Geist efterlyses!

Har idag ingen riktig geist. Alltså den ligger där och lurar, det är saker jag vill göra och jag har energi nog. Men jag snubblar på startlinjen hela tiden! Sambon åkte iväg en sväng här idag. Jag fick ju den briljanta idén att haka på efter ett tag och skickade ett sms till honom om att jag hoppar in i en snabb dusch. Inget svar. Lallar runt lite, petar på min dotter lite, dricker lite vatten, plockar lite disk. Fortfarande inget svar! Närmar mig duschen, "ska bara" plocka lite smutstvätt, byter kanal på TV:n. Inget svar. Byter kanal på TV:n igen, försöker hitta någon kanal som sänder musik som jag för dagen tycker är godkänd, hamnar vilse på en kanal som spelar klassiskt. Byter kanal igen. Ger upp TV:n som inspirationskälla. Inget svar! Hamnar med tandborsten i handen, luktar på handdukarna för att se om någon behöver tvättas. Hoppar in i duschen (äntligen!) med tandborsten i högsta hugg. Duschar, skrubbar, shamponerar, balsamerar, peelar, skrubbar lite till, njuter av det varma vattnet och känslan av att bli renad i både kropp och själ. Kliver ur duschen - blöter ner allt jag ser. Slänger ett öga på mobilen - fortfarande inget svar!! Börjar känna mig modfälld. Torkar håret, får för mig att fota mitt fönster och trixar med mobilkameran. Borstar håret, lyckas få mental kontakt med min dotter. Men inte ett ljud från sambon... Mer än lite modfälld. Undrar vad jag ska göra idag. Vill fortfarande ge mig iväg, har saker jag tänkt titta på, måste köpa en present.

Slutligen! När jag lyckats trassla in mina nyinsmorda ben i mina mys/pyjamasbyxor så plippar det till i mobilen. 45 minuter efter mitt "jag ska bara ta en snabbdusch-sms". Han har varit på Clas Ohlson och är på väg hem!!!!!!!!!!!!!!

Skit också! Jag ville ju också ut!

Jag kan ju inte hänga upp tillvaron på honom men ibland känns det verkligen motigt att komma till skott och då brukar han få vara "mitt krut" och det är bland de få sakerna som fungerar och håller hela vägen från göra i ordning till att komma ut och iväg.

Så jag sms:ar besviket tillbaka. Jaha, okej, tänkte ju möta upp dig nånstans, men nähä. (Fast inte med just de orden, men det var andemeningen liksom) Usch vilken usel flickvän man känner sig som ibland. Skjuter över värsta skuldkänslorna på honom.

Om jag fick något svar på det sms:et. Neeeeej.....

Slut geist, sätter mig i soffan med datorn i knät. Försöker trösta mig med att jag faktiskt är ren, har startat en diskmaskin och en tvättmaskin. Givit min dotter te och macka. Blä, vill ha ut mer av dagen, men behövde definitivt lite mer moralisk support. Och sällskap "utan krav".

Ironiskt att man gärna ställer krav på andra men inte själv lyckas uppfylla det minsta. Men ja just det. Jag har ju duschat. Och diskat. Och tvättat.

Inga kommentarer: