torsdag 18 februari 2010

Äntligen kanske jag får styr på mitt hår!

Jag har äntligen hittat en produktserie som jag tror kan passa mig!
Jag har lite knasigt hår, lite torrt men med väldigt fet och eländig hårbotten. Jag använder ytterst sällan stylingprodukter till vardags (eftersom jag mest är hemma) och har genom åren verkligen försökt få bukt med det här på olika sätt. Det enda råd man får är att inte tvätta håret så ofta :-O Förr var ju inte valet så stort, eftersom håret ser ut som ett fågelbo som har blivit dränkt i smör efter att jag tvättat det på morgonen dagen innan och sen sovit på det. Jag kan möjligtvis gå ut med håret i det läget - i kanske 20 minuter. Jag hinner typ till Ica och tillbaka om jag är snabb... Sen är det tvärkört. Det finns inga schampon i den vanliga handeln som faktiskt gäller för fett hår. Som om tillverkarna blundar för problemet.

Ja, just det, jag blev vid något tillfälle tipsad av någon som borde veta vad de pratar om, att testa puderschampo. Ha, ha, ha! Efter att ha letat (det här var kanske 4 år sen) precis överallt och frågat på massor av ställen (jag bor i Stockholm) i city, och till och med varit inne på salonger, så lyckades jag slutligen hitta puderschampo på NK. Jo, jag hade frågat där också och de såg ut som levande frågetecken. Köpte en flaska och gick hem och provade. Man skulle använda det ungefär som en styligprodukt, som hårspray ungefär, och sedan skulle livet vara tipp-topp. Ja, eller hur....?
Det såg ÄNNU värre ut än i vanliga fall, vilket i sig är ganska fascinerande. Huh! Första gången jag testade produkten (jag undrar om det var Toni&Guy?) så skulle jag på fest eller ut eller vad det nu var. Kris och panik!!! Det var bara att stoppa huvudet under vattenkranan och tvätta ur eländet och börja från början. Jag provade vid ett par andra tillfällen också, 2-3 ggr, innan jag gav upp helt. Sen fick den stå på en badrumshylla tills jag kom på att jag kunde sälja den på Tradera. Ja, ja.

Jag har testat någon annan sort som jag har köpt på Åhléns i city, minns inte namnet nu. En fyrkantig flaska med grönt innehåll, salvia är väl den verksamma beståndsdelen där. Funkar inget vidare på mig. Håret känns väl rent för stunden, men det är ju inte någon hållbar känsla. Dessutom så känns håret rätt livlöst, både under tvätt som efteråt. Då har jag testat både schampot och balsamet som hör ihop.

Nu har jag i alla fall surfat runt igen, efter att ha givit upp sen länge, ska jag kanske tillägga. Redken har kommit med några grejer som jag inte sett förut. De har en serie som heter Scalp Relief. Jag tror de har haft någon enstaka sådan förut (?) men nu har de tydligen en hel produktserie. Deras grejer är svindyra (i mina ögon) men jag har inte direkt något val längre. Så! Imorgon bär det iväg in till stan för att köpa Redken Scalp Relief Oil Detox Shampoo
Längtar!! Inte efter att göra av med en förmögenhet på ett schampo som jag troligen måste låsa in i barskåpet hemma - tonårsfaran hemma... Men jag håller tummarna. Vem vet, man kanske till och med skulle ta och våga sig iväg på festen man är inbjuden till på lördag... Kanske...

Inga kommentarer: