måndag 17 september 2012

Glad överraskning idag!

Idag är det då måndag. Vi vaknade sent idag jag och lilla pluppen. Det var skönt att få chans att ligga och dra sig lite, när alla väl har kommit iväg. Så när vi väl gick upp var det dags för en "ganska" sen morgonpromenad med vovven. Vi gick ut, laddade med korv och prylar, i förhoppningen att MIN frukost kanske skulle få utspelas på närmsta café, där lillskruttan numera jobbar. Men, som sagt, har man vovven med sig i högsta hugg så förutsätter det uteservering. De har inte alltid den utplacerad, så man får liksom se när man kommer fram om det går att fika med hunden.

Självklart började det drippetidroppa precis innan vi klev ut från porten... Typiskt!
Men när vi gått lite så kom det liksom inga mer droppar. Så när vi väl närmade oss fiket så vaknade hoppet till liv, fullt med lediga bord och stolar ute!! Då saktade vi in och försökte smygkika in för att se om skrutt syntes till. Det gjorde hon! Så hon kom ut och hälsade lite. När hon gått in igen så skulle vi fortsätta vår promenad (frukosten skulle liksom intas efter uträttade "ärenden"), men nog tusan började regnet trilla då. Så det blev inget fik, och av någon anledning har jag fortfarande inte ätit nåt!! Taskig disciplin idag, tror jag minsann.

Men mitt i allt bestyr hemma så ringer telefonen. Då var det en av vovvens absoluta favoriter, M, som ringde och berättade att han tänkte komma och ta ut vovven ett par timmar idag! Ååååh, vad mysigt! Jag hade tänkt hitta på nåt skoj med honom idag, eftersom jag haft lite dåligt samvete för att han har hamnat lite på undantag här hemma, då det har varit så himla mycket bestyr med annat, superviktiga saker. Så jag tänkte kompensera lite. Men hemmet är lika eftersatt det, så jag blev nog lite stressad. Troligen därav frukosten uteblev. Typiskt beteende hos mig när det börjar bli för mycket. Så det var en himla bra tajming att veta att vovs blir vääääl omhändertagen och road idag! Då kan jag skrubba lite disk här hemma, och sen får vovven ett välbehövligt bad ikväll istället. Så vi får ta lite mysmassage efter det ikväll! Han lär sova gott inatt :-)

Så nu, äta, sen städ & fix.
Det blåser hundan ute nu!!! Härliga höstvindar i solskenet!!

Inga kommentarer: